Anasayfa » , » Mürdüm Erikli Turta Tarifi

Mürdüm Erikli Turta Tarifi


Nurselin mutfağı bugün Mürdüm Erikli Turta tarifi verildi. Her gün saat: 12:00 de Show TV de yayınlanan programın sunuculuğunu Nursel Ergin Yapmaktadır.

Mürdüm Erikli Turta Tarifi

Mürdüm Erikli Turta Malzemeleri:
1 kilo mürdüm eriği
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
1 çay bardağı yoğurt
4 yemek kaşığı tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta
1 çay kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu

Nursel’in Mutfağı Mürdüm Erikli Turta Tarifi Çay Saati



Mürdüm Erikli Turta Hazırlanışı:

Mürdüm erikleri çekirdeklerinden ayrılarak bıçakla parçalara bölünür. Tencereye alınan eriklerin üzerine toz şeker koyularak orta ateşte 20 dakika kadar yumuşamaya bırakılır. Hamuru için oda sıcaklığındaki tereyağ, sıvıyağ, yoğurt, yumurta, pudra şekeri karıştırılır. içine azar azar un ilave edilerek kıvama gelene kadar yoğurulur. Hamur ortadan ikiye bölünür ve yarısı donması için buzdolabına konur. Tart kalıbı yağlanır ve hamurun diğer yarısı elle bastırılarak kalıba yayılır. Yumuşayan mürdüm erikleri soğuduktan sonra hamurun tüm yüzeyini kaplayacak şekilde üzerine
serilir. Dolaptaki hamur sertleştikten sonra mürdüm eriklerinin üzerine rendelenir. Turta 180 dereceye ayarlanmış fırında üstü kızarana kadar pişirilir. Fırından çıkartılan ve soğuyan turta, üzerine pudra şekeri serpilerek servis edilir.

Nurselin Mutfağı Mürdüm Erikli Turta Tarifi İzle